2015. május 29., péntek

Access Consciousness® : Mindig keressük a hasonlóságot, de ez nem hasonlít másra!

Eszembe jutott egy régebbi cikk, melyben Marilyn Bradford zseniális Access facilitátor ír arról, mitől is más az Access
Olvastad már?

„…Az Access Consicousness® nem hasonlít semmire, amit valaha csináltam. Teljesen önálló kategóriát képez. Nem „spirituális”, vagy metafizikai, vagy vallásos. Miért? Mert nincs olyan struktúrája vagy dogmája, amit el kell fogadjál, amihez igazodnod kell. Egy idő eltelt, mire felfogtam ennek a hatását. Mindig keressük a hasonlóságot az újonnan megismert és a régen ismerős között. Ez nem teheted az Access Consciousness®-szel, mert nem hasonlít másra!
Minden, amit próbáltam vagy amiről eddig hallottam, az valamilyen hiedelemre alapult - a csillagokban, istenekben, az emberi viselkedés valamilyen teóriájában, nem is szólva a feltételezett emberi igazságokról, a valósággal kapcsolatos elméletekről, hogy mi lehetséges és mi nem. Minden megközelítés lényegében egy „válasz” volt, rögzített következtetések sora, amit el kéne fogadnod, mint a döntéseid alapját, hogy tudjad, ki vagy, mi lehetséges, mi nem, hogyan viselkedj, mit tegyél, vagy ne tegyél. Minden módszer valamilyen definíciót ad arra, hogy ki vagy, amire építve dolgozhatsz. Nem mehettél máshova, kivéve az adott paradigma keretein belülre. Egy doboz volt, és benne kellett, hogy maradjál, vagy a közösséggel kerültél szembe.
Az Access Consciousness®-nek nincsenek dogmái, sem hitrendszere, nincs paradigma, amiben hinned kéne, vagy elfogadni, mint igazságot. Nincsenek korlátok és határok, amit rád tenne. Ez az első minőség, ami annyira mássá teszi. Gondolj bele: találkoztál-e valaha olyan rendszerrel, ami nem azzal kezdte, hogy definiált téged és átnyújtott egy halom igazságot? Az Access Consciousness® célja, hogy megerősítsen abban, amit tudsz. Nem egy kontextusban vagy rendszerben, de úgy, mint végtelen lény, aki képes tudni mindent. Azt könnyíti meg neked, hogy saját szakértőd legyél, ahelyett, hogy valaki más igazságaira hagyatkoznál. Az Access Consciousness® soha nem definiál téged vagy korlátoz abban, hogy mi lehetsz, mit tehetsz, mit teremthetsz, generálhatsz. Soha nem találkoztam ennyire felszabadító dologgal, még ha elsőre kicsit félelmetes is.
Más dolgok is megkülönböztetik az Access Consciousness®-t. Bár nem volt egyértelmű számomra először, egy idő után rájöttem, hogy minden más megközelítés, amit eddig próbáltam, ítélkezésre alapult. Mindig megmondták, hogy mi a jó, mi a rossz, mi a helyes, mi a helytelen. Az ítéleteket, mint igazságot fogtuk fel, nem úgy, mint valakinek a mesterséges nézőpontját. Nem csak ez a gond, de minden, ami ítéletre alapul, polaritásba ragaszt bennünket. Ez egy duális rendszer, amit nem lehet meghaladni. Az Access Consciousness® a nem ítélkezés teréből működik. A tudatosságról szól.
Észrevettem, hogy az elmúlt pár évben a népszerű önsegítő és spirituális guruk elkezdtek a szeretet helyett a tudatosságról beszélni. Ez vált a népszerű témává. Gary Douglas, az Access Consciousness® alapítója erről beszél 25 éve és amennyire tudom, ő az egyedüli, aki eddig definiálta, hogy mi ez? Az ő szavaival „A tudatosság magába foglal mindent, és nem ítél semmit!” Mennyire lenne más az életed ítélkezés nélkül? Mi lenne, ha nem irányítana valamilyen rögzített külső szabályrendszer, hogy mi a jó vagy a rossz? Mi lenne, ha megvolnának az eszközeid arra, hogy ne ítélkezz magadon? Lehet, hogy elképzelhetetlen módon kinyílna az életed? Az enyémmel ez történt!
A hangsúly, amit a hasznos eszközökre és technikákra helyezünk, szintén megkülönbözteti az Access Consciousness®-t. Miközben más rendszerek is ajánlanak technikákat, sehol nem találkoztam ennyire sok, kifejezetten hatásos eszközzel és technikával. Ezeket nem azzal kapod, hogy van hozzá egy elvárás, hogy mit kell elérni velük. Csak egy éberség van azzal kapcsolatban, hogy ezek segítenek eltakarítani azt, ami eddig korlátozott. Mindenkit arra biztat, hogy azt használja, ami neki működik és hogy olyan mozgó célokat teremtsen, amik együtt rezonálnak azzal, amit szeretnének elérni.
Az Access Consciousness®-ben a kérdés és a választás átveszi a válasz és az előírt út helyét a cselekvésben és a világ értelmezésében. Soha nem láttam a kérdések erejét, és annak az erejét, hogy én magam válok kérdéssé, amíg el nem kezdtem ezeket használni mindenhol az életemben. Nem megoldani akarjuk a „problémát”, ami lehet, hogy nem is az, aminek látszik. A kérdés megerősít, míg a válaszok elerőtlenítenek és megerősítik a „tekintélyét, erejét” az ún. szakértőnek!
A választás egy olyan koncepció, amit nem nagyon értettem, amíg el nem kezdtem használni az Access Consciousness® eszközeit és technikáit. Mindig úgy néztem a választásra, mint a vanília és a csoki jégkrém közti választásra. Vagy, hogy randizhatok egy kossal, de mivel én rák vagyok, tudom, hogy nem fog működni. Vagy két különböző emberrel szexelhetek egy héten belül, de tudnom kell, hogy akkor morálisan rossz vagyok és vagy pokolra jutok vagy legalábbis tudatában kell lennem saját rosszaságomnak. A valódi választásnak semmi köze az ítélkezésre alapuló korlátozott menühöz. A valódi választás korlátok nélküli, végtelen választás. …Mindig helyes választást akartam hozni, mindent gondosan kiókumlálva. (Választottál már olyan munkát, vagy kapcsolatot, amiről az első pillanattól tudtad, hogy nem fog működni, de benne maradtál, mivel „meghoztad a döntésedet”?) Most tudom, hogy választhatok és választhatok újra és minden egyes új választás új tudatosságot nyit meg, olyan mértékig, amennyire hajlandó vagyok! Minden választás több lehetőséget hoz létre, hogy további választásokat hozzak és kérdéseket tegyek fel és felfedezzek!
Az Access Consciousness®-szel megtanultam inkább létezésből, mint cselekvésből funkcionálni. Sokan inkább cselekvésből működnek! Mi a különbség? A létezésből való működés az energia tudatosságát hozza, amit éppen megélek és azt, hogy hogyan járul hozzá ez ahhoz, ami felbukkan az életemben és amit teremthetek. A létezésből való működés lehetőségeket nyit, míg a cselekvésből való mindig egy rögzített döntésből fakad. Mindig igyekeztem a helyes dolgokat tenni, hogy sikeres lehessek (valaki más mércéje szerint) vagy hogy bizonyítsam, hogy „jó” ember vagyok (figyeled az ítélkezést?). Ez cselekvés volt, hogy bizonyítsam, hogy valaki, valami vagyok. Most nem kell bizonyítanom semmit. Hogyan lehetne még ettől is jobb?
Hálás vagyok minden nap az eszközökért, technikákért, információkért, amit kaptam és folyamatosan kapok. (Az Access Consciousness® állandóan változik, mivel minden résztvevő hozzájárul az egyedi ajándékaival.) Ha érdekel egy táguló élet, az, hogy megerősödj ahhoz, hogy megteremtsd az életet, amire mindig is vágytál, anélkül, hogy mások útjait követnéd, ez talán neked való!”

Marilyn Bradford

forrás:
http://access-consciousness-blog.com/2014/01/what-makes-access-different/?inf_contact_key=f5e210bed2e1c783f35b22f66387f01d2efeb5b0c17446b559ad6eb4ae61a177

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése